AI iFokus

AI

Etiketter: airiskeretik
Läst 30 ggr
alva03
1

Kan man skapa en spam AI?

Låt mig förtydliga min fråga:
Jag vet att om man betalar ChatGPT, Claude & Co kan man även få möjligheten att de kan göra saker direkt i appar på datorn. Alltså att de skapar och öppnar ett word åt en eller skriver ett mail direkt i mail-appen.

Kan dessa LLMs som alla har enkel tillgång till skapa konton och skicka spam alternativt skicka spam om man skapat ett konto åt dem? (Tänker sociala medier och plattformar som discord, iFokus, men även mejl).
Saknar de förmågorna helt? Eller finns ett filter?

Nyfiken. Enligt mig är dessa stora modeller med subscriptions "lätttillgängliga" för folk och därmed nog den största möjliga risken för individer med mindre bra syften i åtanke.

MVH Alva <3

johan
1

Ja, det kan man absolut.

Det har blivit väldigt enkelt och billigt och trovärdigt att massproducera innehåll.

Jag använder själv Grok Bot för att varje morgon hitta en positiv AI-nyheter och skriva ett förslag på inlägg i min ton och publicera som mig.

Innan det publiceras så får jag godkänna och ge feedback på innehållet.

Så exakt samma teknik kan användas för olika nyttiga syften.

Hade jag främst velat skicka mycket spam till många ställen, så hade jag dock inte gjort det den vägen. "Computer Use" som funktionen kallas i dessa tjänster, är långsamt och blir snabbt dyrt om man gör det i stor skala.

Mvh // Johan